BiH najvjerovatnije neće uvoziti automobile starije od sedam godina kako je ranije najavljivano jer Savjet ministara još nije usvojio odluku kojom bi jasno bili definisani kriterijumi tehničke ispravnosti uvezenih vozila. |
Član Komisije za spoljnu i trgovinsku politiku, carine i saobraćaj u Domu naroda Parlamenta BiH Dušanka Majkić kaže da bi zabrana uvoza automobila starijih od sedam godina mogla biti ukinuta ako bi resorna ministarstva BiH stvorila uslove za to.
- Potrebno je osigurati kvalitetnu kontrolu uvezenih vozila, jer postoji opasnost da bi se ukidanjem zabrane BiH pretvorila u deponiju starih automobila - naglasila je Majkićeva.
U BiH je odlukom Savjeta ministara BiH već osam godina na snazi zabrana uvoza putničkih vozila starijih od sedam godina, teretnih vozila i autobusa starijih od deset godina i priključnih vozila za teretna vozila starijih od deset godina.
U Ministarstvu spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH potvrđeno je da je razmatrana mogućnost korigovanja odluke o zabrani uvoza automobila starijih od sedam godina.
- Problem je to što u BiH još nije uspostavljen efikasan sistem kontrole tehničke ispravnosti vozila - rekao je portparol ovog ministarstva Ognjen Begović.
U ovom ministarstvu tvrde i da Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju između BiH i EU zahtijeva ukidanje ili transformaciju odluke o zabrani uvoza vozila starijih od sedam i deset godina.
Međutim, stručnjaci iz ove oblasti kažu da prije eventualnog ukidanja odluke o uvozu automobila starijih od sedam godina, BiH treba da ispuni niz uslova kako saobraćajnice u BiH ne bi bile preplavljene starim vozilima, čime bi bila ugrožena bezbjednost saobraćaja.
U preduzeću "ASA Auto" navode da je veoma bitna bezbjednost svih učesnika u saobraćaju.
- Prisustvo automobila starijih od sedam godina povlači i pitanje tehničke ispravnosti tih vozila. Tehnički pregledi vozila moraju biti rigorozniji - rekao je portparol "ASA Auta" Vedran Peršić.
Prosječna starost automobila u BiH je 16 godina. Ekonomska situacija ne dozvoljava većini građana Srpske i FBiH da kupe nove automobile.
Vozači
Vozači kažu da bi ukidanjem zabrane o uvozu automobila starijih od sedam godina mogli po nižim cijenama kupiti tehnički ispravna vozila.
Tako bi, tvrde, na autopijacama u Sloveniji mogli da kupe automobil "fijat bravo", proizveden 1997. godine, za 4.500 maraka ili "reno megan", proizveden 1998. godine, za 6.000 maraka, kao i "fijat punta", starog osam godina, za 4.500 maraka.
(Glas Srpske)