66. sjednice UO Zajednice udruženja građana
Banjaluka, u proširenom sastavu, održane
u četvrtak 29.01.2008. godine u 18 časova
u prostorijama Zajednice......
Na osnovu člana 8. Poslovnika o radu UO Zajednice udruženja građana Banjaluke, Upravni odbor Zajednice na sjednici održanoj u petak 13.02.2009. godine je usvojio:
IZVOD IZ ZAPISNIKA
66. sjednice UO Zajednice udruženja građana Banjaluka, u proširenom sastavu, održane u četvrtak 29.01.2008. godine u 18 časova u prostorijama Zajednice.
Sjednici su prisustvovali članovi: Čavka Mubera, mr Kulenović Muhamed, Kušmić Indira, Marić Slobodan, Prlja Fahrudin, Sarač Alija, mr Turalić Fuad, dr Vukadin-Jović Vesna i mr Vukoja Zoran, pored članova UO na sjednici su prisustvovali Karabegović Mina, Medić Zlatan i Mijić Dragomir po pozivu.
Sjednicom je predsjedavao mr Muhamed Kulenović po utvrđenom dnevnom redu:
Dnevni red:
-
Usvajanje Izvoda iz zapisnika sa 65 sjednice UO i analiza realizacije zaključaka;
-
Izvještaj komisije za popis Imovine Zajednice udruženja građana;
-
Utvrđivanje Okvirnog programa VI tradicionalnog susreta Banjalučana „Vezeni most 2009.”;
-
Priprema za organizovanje Predavanja Semira Osmanagića na temu „Bosanka dolina piramida”;
-
Razno.
Predsjednik UO Zajednice mr Muhamed Kulenović je pozvao članove UO da minutom ćutanja odamo poštu preminulom (rahmetli) Ibri Kapiću, koji je bio naš izvrstan saradnik i suorganizator šahovskog turnira.
A.d.1
Predsjednik UO Zajednice mr Muhamed Kulenović je u kratkim crtama informisao prisutne u kojoj su mjeri realizovani zaključci sa prethodne sjednice, zatim je otvorio raspravu po Izvodu iz zapisnika 65. sjednice UO.
Nije bilo dodatnih predloga i sugestija, nakon čega je zaključeno:
A.d.2
Predsjednik komisije za popis imovine Zajednice mr Zoran Vukoja je ukratko obrazložio postupak i na koji nacin je komisija izvršila popis imovine Zajednice koji je dat u Izvještaju komisije u pismenoj formi. Zatim je naglasio da Zajednica raspolaže značajnom opremom koju je dijelom kupovala iz sopstvenih sredstava, a najvećim dijelom sredstva su obezbijeđena putem donacije. Određana oprema putem donacija DRC-a (Danskog vijeća za izbjeglice) je dodijeljena na korištenje u 2006. godini, a veći dio u 2007. godini, a Ugovor o prenosu doniranih sredstava u vlasništvo Zajednice zaključen je u 2008. godini.
S obzirom da su, donirana sredstva u 2006. i 2007. godini data samo na korištenje Zajednici iz tih razloga nisu bila ni uknjižena kao osnovna sredstva Zajednice, iz tih razloga komisija je predložila Odluku da se smanji otpisni rok ili da se retroaktivno obračuna amortizacija za donirana sredstava u 2006. godini za dvije godine, a za donirana sredstva u 2007. godini za jednu godinu, a zatim da se obračuna amortizacija za 2008. godinu u skladu sa nomenklaturom (Sl.Gl. RS 03/2001) i da se sa tim stanjem uknjiži. Pored toga je napomenuo da je utvrđeno stanje blagajne i stanje žiro-računa koje je dato u Izvještaju i da će komisija kompletirati Izvještaj po donošenju predložene odluke i utvrđivanja pregleda obračuna amortizacije
Na kraju je naglasio da su sva osnovna sredstva pregledana, da su u upotrebi i da su numerisana i da su na njih zaljepljene inventarske markice.
Predsjednik UO Zajednice mr Muhamed Kulenović je kazao da bi UO trebao donijeti odluku o stopi otpisa osnovnih sredstava, a da vrijednosti sredstava iskazana u ugovorima o donaciji treba da bude polazna osnova za obračun amortizacije. S obzirom da nomenklaturom nije tačno definisana djelatnost nevladinih organizacija, mišljenja je da bi bilo najlogičnije da UO utvrdi stopu obračuna amortizacije, odnosno otpisa vrijdnosti osnovnih sredstava, odnosno umanjenja knjigovodstvene vrijednosti osnovnih sredstava i to za tehničku opremu 5 godina (20% godišnje), a za namještaj 10 godina (10% godišnje). Zatim je naglasio da po otpisu, odnosno svođenju knjigovodstvene vrijednosti na nulu, ne zači da su ta sredstva ne upotrebljiva već se onda utvrđuje upotrebna vrijednost
Poptpredsjednik UO Slobodan Marić je istakao da se dokumenti mogu koristiti i poslije ispravke vrijednosti i smatra da je popis osnovnih sredstava uredno odrđen, te preporučuje ubrzanu amortizaciju, pogotovo tehničke opreme.
Fahrudin Prlja je rekao da je Nomenklaturom o otpisu utvrđena amortizacija namještaja na 8 godina, odnosno 12,5% godišnje, ali obzirom na intenzitet korištenja opreme u Zajednici dobro bi bilo zaokružiti amortizaciju tehničke opreme na 5 godina (20% godišnje) i namještaj 10 godina (10% godišnje) i to linearno, tj. svaka godine isti procenat od nabavne vrijednosti.
Nakon rasprave konsenzusom je zaključeno:
-
da stopa otpisa osnovnih sredstava bude linearna i to tehnička sredstva 20% godišnje, a kancelarijski namještaj 10% godišnje;
-
da se sitni inventar i oprema vrijednosti do 200KM otpišu u jednoj godini 100%;
-
da se po otpisu osnovnih sredstava i opreme utvrđuje upotrebna vrijednost i vodi uredna evidencija i takve opreme;
-
usvaja se Prijedlog odluke o smanjenju roka otpisa, ali sa retroaktivnim otpisom donirane opreme u 2006. godini za dvije godine, a za opremu doniranu u 2007. godini za jednu godinu;
-
da se kompletira pregled raspoložive opreme na kojem se jasno vidi nabavna vrijednost i datum nabave (donacije), zatim stopa otpisa, zatim knjigovodstvena vrijednost sa stanjem 31.12.2008. godine, godišnja stopu otpisa i period preostalog otpisa;
-
da komisija za popis imovine sačini kompletan Izvještaj o popisu imovine koji će biti sastavni dio završnog računa za period 01.01. – 31.12.2008. godine.
A.d.3
Predsjednik UO Zajednice mr Muhamed Kulenović je istakao da je na prethodnoj sjednici UO bio na dnevnom redu nacrt Okvirnog programa tradicionalnog susreta Banjalučana „Vezeni most 2009.“, ali ga nismo razmatrali, jer je dostavljen na samoj sjednici, te da je pri tome zaključeno da članovi odbora dostave svoje mišljenje o nacrtu Okvirnog programa do naredne sjednice.
S obzirom da nismo dobili mišljenja, a ima potrebe da se dopune i izvrše određene ispravke, te da se konkretizuju određene aktivnosti, predložio je radnu grupu dr Vesna Jović-Vukadin, Mubera Čavka, Slavko Podgorelec i Slobodan Marić koja će zajedno sa njim utvrditi prijedlog Okvirnog programa koji bi se razmatrao na narednoj sjednici, a zatim je dao Nacrt na raspravu.
Alija Sarač je predložio da pozovemo određen broj slikara i da pokušamo organizovati kolektivnu izložbu za koju bi trebali obezbijediti veći prostor, možda u galeriji savremene umjetnosti, po uzoru na nekadašnji „Jesenji salon“ koji je prestao da se organizuje.
Slobodan Marić je skrenuo pažnju na to da se promijenilo težište interesovanja za ozbiljne aktivnosti i da raste interes za aktivnosti koje se mogu organizovati bez posebne pripreme (zabava, druženje i sl.) te da se ekonomski forum može jako teško organizovati, a da ne izgleda kao da se organizuje sam za sebe i onda se postavlja pitanje da li se treba prilagođavati ukusu publike ili publiku treba profilirati. Još je dodao da Zajednica posebno dobro treba pripremiti koncert, književnu manifestaciju, kulturni dio, sportske aktivnosti, a da se sve ostalo prepusti spontanosti događaja.
Alija Sarač je istakao da mi do sada nikada nismo izvršili analizu efekata dosadašnjih ekonomskih foruma, nismo dobili povratne informacije i predložio da uradimo analizu, jer se postavlja pitanje opravdanosti rganizovanja ekonomskih foruma, ako nema efekata i ako nema odgovarajućeg interesa.
Predsjednik UO istakao da je jako složeno organizovati tradicionalnu tribinu i ekonomski forum, jer je teško obezbjediti odgovarajuće učesnike sa kojima se može ostvariti programski cilj. Zatim je naveo primjer održavanje tradicionalne tribine na koju po pravilu dođu predstavnici zakonodavne i izvršne vlasti u punom sastavu sa Gradonačelnikom na čelu, ali učešće predstavnika dijaspore je ne adekvatno.
Mr Fuad Turalić smatra da je kod regionalnog razvoja na neki način sa političkog aspekta prema regionalnom razvoju stavljen embargo i da smo mi išli prema dijaspori, a da je politika otišla u drugom pravcu, ali je istakao da možda nije riječ o embargu, ali da je odlučeno da regionalni može sačekati i da možda i ne treba raspravljati o nečemu što se neće realizovati.
Mr Zoran Vukoja je predložio da kontaktiramo Banjalučane iz koji žive u dijaspori, pa da vidimo kakvi su njihovi prijedlozi, ako okrugle stolove organizujemo zbog njih, odnosno da ustanovimo kakve su njihove potrebe.
Slobodan Marić je još istakao da će se ovaj okvirni program u velikoj mjeri razlikovati od operativnog zbog nepredvidljive ekonomske situacije i npr. kada govorimo o okruglom stolu o izmjenama naselja i ulica, jednom bi trebali dobiti konačan stav Gradskih vlasti o tome i da znamo na čemu smo i kako dalje, a možemo organizovati i peticiju građana i da onda znamo ko odbija tu inicijativu i da nam se to više ne provlači kao izrazito jak motiv nezadovoljstva naših sugrađana iz dijaspore, tako da se ta priča više ne ponavlja bez razloga, tako da bi se to na ovaj predloženi način privelo kraju i onda ćemo konačno znati na čemu smo.
Mina Karabegović je obavijestila prisutne da se inicijativni odbor za formiranje šahovskog kluba „Ahmet Ćejvan“ sastao i istakla da bi klub i konačno proradio, morali bi obezbjediti i jednu domaćicu koja bi se po potrebi angažovala, te zbog hladnih prostorija u kojima nema grijanja, klub bi mogao raditi tri dana sedmično, a možda i subotom i nedeljom od 10 do 14h. Zatim je dodala da je jako teško organizovati dva turnira da VI tradicionalni susret Banjalučana, prije svega zbog teške ekonomske situacije, a da mi možemo kasnije organizovati jadan turnir poslije održavanja manifestacije „Vezeni most 2009“.
Predsjednik UO Zajednice je kazao da šahovski klub „Ahmet Ćejvan“ može koristiti prostorije Zajednice dok ne nađu bolje riješenje, odnosno dok sebi ne obezbijede prostorije, a da mi sada damo akcenat samoj organizaciji šahovskog turnira „Ahmet Ćejvan“ u sklopu VI tradicionalnog susreta Banjalučana „Vezeni most 2009“, te je obavijestio prisutne o sahrani šahiste Ibre Kapića, koja će se obaviti u subotu 31.01.2009. godine u 14.30h na mjesnom groblju u Vrbanji.
Dr Vesna Jović-Vukadin je kazala da je u povodu 8.marta Dana žena dogovorena tribina o karcinomu grlića materice, koja bi se trebala održati 6. marta u prostorijama HKC-a u Banjaluci i da bi to bio poklon Zajednice našim sugrađankama.
Poslije kraće rasprave je zaključeno:
-
da se oformi radna grupa u sastavu dr Vesna Jović-Vukadin, Mubera Čavka, mr Muhamed Kulenović, Slobodan Marić i Slavko Podgorelec koji će sačiniti prijedlog Okvirnog programa VI tradicionalnog susreta Banjalučana „Vezeni most 2009“;
A.d.4
Predsjednik UO Zajednice je obavijestio prisutne o pripremama za predavanje „Bosanka dolina piramida” Semira Osmanagića, te da je Semir odgovorio da je počašćen dolaskom u Banjaluku i da smo mi tim povodom uputili molbi KC Banski dvor za korištenjem sale, koji nam je izišao u susret. Sam naziv prezentacija projekta malo odudara od naše najave predavanja, tako da smo mi tim povodim obavili razgovor sa Semirom o promjeni naziva. Dodao je da je bilo skepticizma na Savjetu Zajednice o zainteresovanosti naših sugrađana za taj fenomen, ali da još uvijek imamo vremena da zatražimo zamjenu dvorana za manju i potom ja zamolio Dragomira Mijića predsjednika NVO „NOA” da uzme riječ kao suorganizator predavanja.
Dragomir Mijić je kazao da društvo „NOA” egzistira u Banjaluci već dvije godine, a kao rezultat odnosa ove sredine prema životinjama, te da je akcija spašavanja oboljelog medvjeda i transporta u Francusku doprinijela prepoznatljivosti društva „NOA”, te da su poslije te akcije ušli u jedan mnogo teži i zahtijevniji poduhvat oko spašavanje ergele na Vučijaku, zatim da mnogo sarađuju sa carinom oko uvoza, izvoza i šverca životinja i da su njihove akcije uglavnom finasirela iz sopstvenih izvora i kroz saradnju sa drugim sličnim organizacijama i poslije kraćeg predstavljanja je dodao da će društvo „NOA” vrlo rado učestvovati u radu Zajednice te da će biti uvijek na raspolaganju, te da nevidi potrebu za mijenjanjem dvorane za manji prostor, a vezano za predavanja Semira Osmanagića „Bosanka dolina piramida” jer će o koncertna dvorana biti premalena da primi sve zainteresovane sugrađane, a sama press konferencija bi trebala biti dogovorene za sam dan organizovanja predavanja u 13h.
Poslije kraće rasprave je zaključeno:
-
da nema mjesta skepticizmu i da je velika vjerovatnoća da će se sala popuniti;
-
da se insistira zamijeni naziv prezentacija projekta u naziv predavanje;
-
da se intenzivno radi na pripremi predavanja.
A.d.5.
Dr Vesna Jović-Vukadin je istakla da bi trebali organizovati više okruglih stolova različitih tematskih sadržaja, te da svi budući okrugli stolovi i anketiranja naših sugrađana treba da uđu u program Zajednice za ovu godinu i podsjetila je prisutne da Evropska akademija organizuje predavanja 12. i 26.02.2009. godine.
Na kraju je zaključeno:
Zapisničar: Predsjednik UO Zajednice:
_____________ _______________________
Medić Zlatan mr Kulenović Muhame
Izvor vijesti: www.zugbl.com