Izgradnja autoputa Banja Luka/Gradiška
trebalo bi da bude završena do proljeća
sljedeće godine, kako je ugovorom i
predviđeno, a i ako bude zakašnjenja,
ona neće da budu značajna, izjavio
je juče ministar saobraćaja i veza
RS Nedeljko Čubrilović.
Čubrilović je tokom obilaska gradilišta autoputa, koji su organizovali Zavod za izgradnju Banja Luka i preduzeće "Integral inženjering" iz Laktaša, rekao da je na izgradnji mosta na Savi, između BiH i Hrvatske, do sada urađeno veoma malo, jer Hrvatska odugovlači dogovor zbog izbora u zemlji.
- Sa hrvatskom Vladom dogovoreno je da oni nose projekat raspisivanja tendera, izbora tipa mosta i izvođenja radova, a da RS učestvuje u kontroli i izboru izvođača radova, te sa 50 odsto sredstava od ukupne cijene izgradnje mosta - rekao je Čubrilović i dodao da će do završetka mosta na Savi novi autoput Banja Luka – Gradiška biti spojen sa postojećim mostom na Savi u Gradišci.
Čubrilović je dodao da je još uvijek neizvjesno govoriti o tome koliko će tačno koštati izgradnja autoputa Banja Luka – Gradiška.
- Izgradnja prve dionice autoputa od Mahovljana do Glamočana, duge 5,7 kilometara, koštala je manje od 20 miliona maraka po kilometru - rekao je Čubrilović.
Dodao je da se u izgradnju autoputa ušlo se bez građevinske dozvole, definisanog projekta i riješenih imovinsko-pravnih odnosa, a to ne smije da bude ponovljeno u slučaju ostalih dionica autoputeva.
On je kazao i da je ozbiljnost pristupa ovom poslu znatno bolja u posljednjih godinu do dvije.
Šef tima kontrole izgradnje dionice autoputa Banja Luka – Gradiška iz Zavoda za izgradnju Banja Luka Rajko Pucar kazao je da je cilj obilaska bio da se stručna javnost upozna sa problematikom izgradnje ovog autoputa.
- Put je dug 32 kilometra, a radovi na prvoj dionici, od Glamočana do Mahovljana, u završnoj su fazi. Trenutno su u toku radovi na drugoj dionici, od Mahovljana do Gradiške, dugoj 26 kilometara - precizirao je Pucar.
On je podsjetio da su radovi na prvoj dionici počeli u septembru 2004. godine, a izgradnja je trajala dugo jer je ta dionica opterećena različitim objektima – mostovima, nadvožnjacima, vijaduktima, nasipima i usjecima.
Mreža autoputeva
Čubrilović je kazao da ne treba sumnjati u to da će plan izgradnje mreže autoputeva u RS biti ispunjen do 2017. godine, kao što je i planirano.
- Najbliže se došlo do okončanja pregovora u vezi sa izgradnjom autoputa Banja Luka – Doboj, dionice duge oko 71 kilometar - istakao je Čubrilović.
Autor: Daliborka Sekulić
Izvor vijesti. Glas sprske